Szeghalom Város Önkormányzat Képviselő-testületének
PÁLYÁZATI FELHÍVÁSA
civil szervezetek támogatására
A pályázat célja: Szeghalom Város Önkormányzat közigazgatási területén működő civil szervezetek 2024. évi támogatása
Pályázhatnak: Szeghalom Város közigazgatási területén rendszeresen működő, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény hatálya alá tartozó civil szervezetek.
Támogatott célok:
- egészségmegőrzés
- szociális tevékenység (családsegítés, időskorúak gondozása, hátrányos helyzetűek segítése)
- kulturális tevékenység
- nevelés, oktatás, képességfejlesztés
- ismeretterjesztés
- testvér-településsel kapcsolatos tevékenység
- természetvédelem, környezetvédelem, műemlékvédelem
- gyermek- és ifjúságvédelem
- közrend, közbiztonság védelme
- sport, tömegsport
Támogatás formája:
- a civil szervezetek működési támogatása
- a civil szervezetek közhasznú tevékenységének támogatása
- a civil szervezeteket érintő évfordulók, rendezvények támogatása
Támogatás nyújtásának feltételei:
- a pályázónak nincs lejárt köztartozása
- a pályázó a korábban kapott támogatásokkal elszámolt
- nincs folyamatban a pályázóval szemben tartozás rendezésére, a szerveződés megszüntetésére irányuló, valamint törlés iránti eljárás
- a pályázó rendezvényein Szeghalom Város Önkormányzatát támogatóként tünteti fel
- tárgyévet megelőző évről készített beszámoló, közhasznú szervezet esetén a közhasznú jelentés letétbe helyezéséről kiadott bírósági igazolás
- civil szervezet alapdokumentumai
- az adott pályázati felhívásra egy civil szervezet csak egy pályázat benyújtására jogosult
A pályázati dokumentációnak tartalmaznia kell:
- az igényelt támogatás célját, a felhasználás módját és az igényelt összeget,
- a támogatás felhasználására vonatkozó tételes költségszámítást, megjelölve a pályázati cél megvalósításához rendelkezésre álló saját forrás összegét,
- a pályázati cél megvalósításának kezdő és befejező időpontját,
- az igényelt támogatás átutalásának, részletekben utalandó támogatás esetén a részletek átutalásának pontos idejét.
A pályázat benyújtásának helye, módja: A pályázatokat Szeghalom város polgármesteréhez – 5520 Szeghalom, Szabadság tér 4-8. – kell benyújtani papír alapon írásban hét eredeti példányban a mellékletekkel együtt.
A pályázat benyújtásának határideje: 2024. március 18.
Hiánypótlásra nyitva álló idő: Egy alkalommal a hiánypótlási felhívás kézhezvételétől számított 5 nap.
A pályázat elbírálásának rendje: A beérkezett pályázatokat az önkormányzati bizottság, Alapítvány által benyújtott pályázatot a Képviselő-testület bírálja el.
A pályázat elbírálásának végső határideje: 2024.04.02.
Az eredményről történő értesítés módja, határideje: Postai úton, a döntéstől számított 8 napon belül. Továbbá a biztosított támogatásról készült tájékoztató közzététele az Önkormányzat honlapján.
A szerződéskötésre vonatkozó szabályok: A támogatásról szóló döntés alapján a civil szervezettel támogatási szerződést kell kötni. A szerződésnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a) a szerződést kötő felek pontos megnevezése,
- b) a támogatásról szóló döntés száma, a döntéshozó megnevezése,
- c) a támogatott cél pontos meghatározása,
- d) a támogatás összege,
- e) a támogatás átutalásának, részletekben utalandó támogatás esetén a részletek átutalásának határideje,
- f) a támogatásról történő elszámolás határideje, módja.
A támogatás igénybevételének módja: Az Adatlapon szereplő bankszámlaszámra történő átutalással.
Az elszámolható költségek köre és az elszámolás módja, határideje:
A civil szervezet a támogatás felhasználásáról a tárgyévet követő január 31-ig köteles elszámolni.
A támogatás felhasználásáról szóló beszámolónak meghatározott tartalmú és formátumú részletes szakmai és pénzügyi beszámolót kell tartalmaznia.
A benyújtott számlákról bizonylatösszesítőt kell készíteni. A támogatás felhasználásához kapcsolódó számla eredeti példányára rá kell vezetni, hogy „……….. Ft ……….. számú szerződés Szeghalom Város Önkormányzatával kötött szerződése terhére elszámolva”, majd el kell látni a civil szervezet képviselőjének aláírásával, dátummal. A számlákat ezt követően le kell másolni, majd a másolatokra rá kell írni, hogy „A másolat az eredetivel mindenben megegyezik.”, valamint el kell látni a képviselő aláírásával, dátummal.
Amennyiben a civil szervezet a támogatás összegét vagy annak egy részét a támogatási megállapodásban meghatározott határidőig nem használta fel, a fel nem használt részt az elszámolást követő 15 napon belül vissza kell fizetni. Sportegyesületek esetében elfogadható a számlával/számlákkal el nem számolt összegre vonatkozóan az egyesület tárgyév december 31-i bankszámla kivonatának hitelesített másolata is.
Amennyiben a pénzügyi elszámolás alapján megállapítható, hogy a támogatott nem a támogatási szerződésben foglalt célnak megfelelően használta fel a kapott támogatást vagy egy részét, a támogatott köteles a polgármester felszólításától számított 8 napon belül az önkormányzat részére egy összegben visszafizetni a kifizetett támogatás nem megfelelően felhasznált részét.
Az ellenőrzés módja: A támogatás felhasználását a polgármester a jegyző útján – a bemutatott számlák alapján – a tárgyévet követő év február 20-ig ellenőrzi. Az ellenőrzés eredményéről a tárgyévet követő év márciusi rendes ülésén írásban tájékoztatja a Képviselő-testületet.
A pályázathoz csatolandó mellékletek:
- Adatlap
- Nyilatkozat
- a közzétételről;
- arról, hogy a pályázó civil szervezetnek nincs köztartozása;
- nyilatkozat a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról;
- arról, hogy a pályázó civil szervezet a támogató általi ellenőrzéshez hozzájárul;
- arról, hogy a támogatásból szerzett 100 ezer forint egyedi értéket meghaladó eszközöket nyilvántartásba veszi.
- a tárgyévet megelőző évről készített beszámoló, közhasznú szervezet esetén közhasznú jelentés letétbe helyezéséről kiadott bírósági igazolás
- Nyilatkozat arról, hogy a korábban benyújtott alapdokumentumok tartalmában változás nem történt.
Pályázatokat és valamennyi mellékletet 7 eredeti példányban kell benyújtani, ellenkező esetben a hiánypótlás szabályai szerint járunk el.
Az elszámoláshoz szükséges mellékletek:
- Útmutató a beszámoló elkészítéséhez
- Bizonylatösszesítő
Tájékoztató információk:
- A civil szervezetek támogatásáról Szeghalom Város Önkormányzat Képviselő-testületének 29/2012. (XII. 15.) önkormányzati rendelete
- A közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
- Az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény
- Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
- A civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény