A Google technikai SEO útmutatást nyújt a keresővel kapcsolatban a webáruház tulajdonosainak a bevált módszerekről, amelyek segítségével a keresőmotor pontos információkat nyújt a termékekről.
Ha a Google pontos termékadatokkal rendelkezik, speciális formázást alkalmazhat a keresési eredmények között, hogy segítse a vásárlókat a vásárlási döntések meghozatalában.
A Google által a termék oldalakon megjeleníthető további adatok közé tartoznak az értékelések, az árak és a készletszintek.
Ha a termékoldalak meg tudják jeleníteni ezeket az információkat a keresési eredmények között, ez növelheti a Google-ból a webáruházak felé irányuló forgalmat.
A Google képes a termékinformációk megjelenítésére is, ha elérhetők a Google Képek, a Google Térkép és a Google Shopping szolgáltatásban.
Alan Kent, a Google fejlesztői munkatársa részletezi egy csaknem 10 perces videóban, hogy keresőoptimalizálás szakemberei és a webhely tulajdonosok hogyan adhatják át ezeket az információkat a Google-nak.
Először is nézzük meg, miért van szükség további lépésekre a termék adatokat illetően a Google számára történő továbbításához.
Miért különböznek a termékadatok a többi adattípustól?
Az egyik nagy kérdés, amely felmerülhet, hogy a Google miért nem szerezheti meg ezeket az információkat saját maga?
A Google önállóan más típusú tartalmakat is feltérképez és indexel – de akkor mi különbözteti meg a termék adatokat?
Számos olyan információ létezik, amelyet a Google nem képes egyedül beszerezni egy termékoldalról. Ezeket az információkat a webhelynek a strukturált adatjelöléssel, termék csatornán vagy a Google Merchant Center-en keresztül kell megadnia.
A Google csak akkor jeleníti meg a termék információkat a keresési eredmények között, ha biztos abban, hogy a legpontosabb információkat szerezte meg.
A webshopok tulajdonosainak segíteniük kell a Google-t bizonyos adatok pontosságának ellenőrzésében, amelyeket a kereső robotjai önmagukban nem tudnak azonosítani.
Ilyen adatok például:
- Az eredeti ár vagy a kedvezményes ár
- Kapcsolódó termékek az értékesített termékhez képest
- A termék ára, az adókkal és a szállítási költségekkel együtt vagy külön
Így továbbíthatod ezeket az információkat a Google számára:
Termékinformációk biztosítása strukturált adatokkal
A strukturált adatok használata az egyik módja annak biztosítására, hogy a Google helyesen megértse a termék minden részletét.
A strukturált adatok felhasználásának számos módja van, de a leggyakoribb módszer az, hogy JSON-LD kódolású tartalomként ágyazzák be őket egy oldalba.